Zadání práce při distanční výuce - MATEMATIKA 7. roč.
Pátek 15. 1.



Čtvrtek 14. 1.

Středa 13.1.
Vypracované zašlete na můj messenger:


Pátek 8. 1. 2021
Práce v učebnici: str. 32/cv. 3, 4, 6, 8, 9
Středa 6. 1. 2021



Práce v pracovním sešitě - vánoční prázdniny:
PS - str. 20 - celá, 21 - celá, 22 - celá, 23 - celá, 24 - celá
Pátek 11. 12.
Práce v pracovním sešitě: PS str. 17/cv. 3, str. 18/cv. 4
Čtvrtek 10. 12.
Práce v pracovním sešitě: PS str. 15/cv. 3, str. 17/cv. 1, 2 - dělení zlomků
Středa 9. 12.

Úterý 8. 12.
Dělení zlomků

Pondělí 7. 12.
Práce v pracovním sešitě: PS str. 16/cv. 3, 4, 5
Čtvrtek 26. 11. a pátek 27. 11.
Práce v pracovním sešitě:
PS str. 12/cv. 4
PS str. 13/cv. 14
PS str. 14/cv. 15, 16, 17, 18
PS str. 16/cv. 2
V PONDĚLÍ 30.11. - výuka celý týden ve škole. Přineste si PRACOVNÍ SEŠIT, budu jej vybírat a kontrolovat vypracovaná cvičení během celé distanční výuky, tj. od 14.10 do 27.11. Měli byste mít vypracovaná tato cvičení:
str. 4 - celá
str. 5 - celá
str. 7/ cv. 1, 2, 5
str. 9/ cv. 10, 14
str. 10 - celá
str. 11 - celá
str. 12/ cv. 4, 8
str. 13 - celá
str. 14 - celá
str. 15/ cv. 1 dole
str. 16/ cv. 2
Většinu jsme počítali společně při online hodinách, třikrát jste měli zadaný "domácí úkol" 1) na podzimní prázdniny, 2) pátek 6.11., 3) volné pondělí 16.11.
Středa 25. 11.
NÁSOBENÍ ZLOMKŮ - pokud lze, snažíme se KRÁTIT zlomky, přičemž při NÁSOBENÍ můžeme krátit i mezi jiným čitatelem a jmenovatelem, nejen v jednom zlomku nad sebou:

PS - str. 15/ kontrola cv. 1; str. 16/cv. 2ab
Úterý 24. 11.
Opakování (zkoušení):

Násobení zlomků:
Práce v pracovním sešitě:
PS str. 14/cv. 1abce
PS str. 15/cv. 1 celé
Pátek 20. 11. a pondělí 23. 11.
Odečítání zlomku od více celků:




PS - str. 13/cv. 11 e f g h
Sčítání a odčítání SMÍŠENÝCH ČÍSEL a ZLOMKŮ

PS - str. 13/cv. 12
Čtvrtek 19. 11.
Odčítání zlomků od celku:



Znát zpaměti: 1/4 = 0,25 1/2 = 0,5 3/4 = 0,75
Práce v pracovním sešitě: str. 13/cv. 11 abcd
Středa 18. 11.
Sčítání a odčítání zlomků:
Zadání:
4/9 + 2/5= 2/3 + 5/6= 5/8 + 3/4 - 1/6=
Smíšené číslo převádět na zlomek
Zlomek převádět na smíšené číslo

Pondělí 16. 11.
Zadání samostatné práce - ofocené zašlete do pondělí 16.11. do 19. hod. Děkuji!
PS: str. 11/cv. 2, 3; str. 12/cv. 8; str. 13/cv. 10 (cv. 9 již mělo být na pátek)
Čtvrtek a pátek 12. - 13. 11.
- společné procvičování sčítání a odčítání zlomků:
- 3/4+2/7 = 5/6+5/8= 7/9+11/12= 5/8-7/12= 6/7-3/4=
- 6/7-3/4= 7/8-3/10=
- Řešení společného procvičování: zadání a výpočet 1.png
- DÚ: PS str. 13/cv. 9
- 2/9+5/12= 2/7+4/5= 5/12-1/8= 2/5+3/10= 5/6-5/12=
- 3/4+5/6+7/12= 5/8+1/2= 9/12+3/8+11/20=
- Řešení společného procvičování: zadání a výpočet 2.png, zadání a výpočet 3.png
Středa 11. 11.
Sčítání a odčítání zlomků s různými jmenovateli
- společné procvičování
Úterý 10. 11.
Sčítání zlomků s různými jmenovateli - učebnice str. 34
Pondělí 9. 11.
Sčítání zlomků se stejnými jmenovateli:
učebnice str. 33 - Zlomky se stejným jmenovatelem sčítáme tak, že sečteme jejich čitatele, jmenovatele pouze opíšeme
- názorné příklady v učebnici str. 33
- zapsat poučku
- společně cvičení str. 33/cv. 1, 2, str. 34/3
-
samostatná práce: PS str. 11/1
Pátek 6. 11.
- do neděle 8.11. pošlete na můj messenger nebo email dafra@seznam.cz ofocené tyto stránky v pracovním sešitě:
- PS str. 9/celé cv. 10, 12, 14
- PS str. 10/celé cvičení 1, 2, 3, 4, 5
- PS str. 11/celé cv. 6, 7
Čtvrtek 5. 11.
- společné počítání - učebnice str. 32/cv. 4, 8, 9
Středa 4. 11.
Úterý 3. 11.
- plavání - pojmy a počítání se zlomky:
- zlomek 8/12 rozšiř číslem 2 --------- 16/24
- zlomek 8/12 zapiš v základním tvaru -------- 2/3
- zlomek 8/12 zkrať číslem 2 ---------- 4/6
- zapiš 3 2/7 zlomkem --------- 23/7
- zapiš desetinné číslo 0,09 zlomkem -------- 9/100
- zapiš zlomek 25/7 smíšeným číslem -------- 3 4/7
- zapiš zlomek 7/50 desetinným číslem --------- 7/50 = 14/100 = 0,14
Pondělí 2. 11.
Zadání samostatné práce do úterý 27. 10.
Vypracujte do domácího sešitu, u slovních otázek pište pouze odpovědi, výpočty ale do sešitu pište všechny včetně výsledku.
Domácí sešit mi budete v prvním listopadovém týdnu odevzdávat - jak, to se domluvíme po 2.11. - takže se snažte vypracovat zadání pečlivě.
Připomínám, že do domácího sešitu již byl zadán také úkol v úterý 20.10. (DÚ - zapište do domácího sešitu - učebnice Aritmetiky - str. 29/cv. 1f) až 1o) - budu také kontrolovat, zda to máte v domácím sešitě vypracované
Soubor - zadání samostatné práce: M7 - zadání samostatné práce - prázdniny.pdf
Pokud někomu nepůjde soubor otevřít (na mobilu), napíše mi na můj soukromý messenger nebo na email dafra@seznam.cz, zašlu mu zadání jinak.
Pátek 23. 10.
- během videohodiny jsme zopakovali smíšená čísla, převádění smíšeného čísla na zlomek, desetinné zlomky
- nově jsme se naučili převádět desetinné číslo na zlomek - kdo byl nepřítomen, pročte si v učebnici - Aritmetika - str. 28
- Desetinné číslo na zlomek - zapíšeme číslo bez desetinné čárky do ČITATELE a do jmenovatele připíšeme k 1 tolik nul, kolik má desetinné číslo míst:


Čtvrtek 22. 10.
samostatná práce do pátku 23. 10.
PS - str. 10/cv. 1ab, 3de, 5
Středa 21. 10.
- procvičování desetinných zlomků - převádění desetinných zlomků na desetinná čísla
- převádění zlomků na desetinné zlomky (zlomky, které mají ve jmenovateli 2, 4, 5, 8, 20, 25, 50, 125)
-
kdo nebyl na videohodině - učebnice str. 28
Úterý 20. 10.
- upevnění pojmů - viz soubor: M7 - zlomky - shrnutí pojmů.pdf
- PAMATUJ: 8/2=4, 9/3=3, 7/1=7 atd.
- Desetinný zlomek - procvičení učebnice str. 29/cv. 1a) až 1e) - ústně
- DÚ - zapište do domácího sešitu - učebnice Aritmetiky - str. 29/cv. 1f) až 1o)
Podělí 19. 10.
opakování základních pojmů,
procvičování převádění smíšeného čísla na zlomek a naopak
Pátek 16. 10.
Videohodina:
- opakování pojmů - rozšířit zlomek, krátit zlomek, základní tvar zlomku, nesoudělná čísla
- SMÍŠENÉ ČÍSLO - ZLOMEK ZAPSANÝ POMOCÍ CELKŮ A zbytek zapsaný zlomkem
- převádění zlomků na smíšené číslo
- PS - str. 10/cv. 2 - celé
Čtvrtek 15. 10.
Videohodina:
- opakování pojmů
- rozšiřování a krácení zlomků
- kontrola cvičení - PS str. 9/cv. 10
- PS - str. 9/cv. 14 - celé
Středa 14. 10.
- videohodina - zápis do školního sešitu - krácení zlomků, vysvětlení příkladů;
- KRÁTIT ZLOMEK = znamená vydělit čitatele i jmenovatele stejným číslem; příklady
-
ZÁKLADNÍ TVAR ZLOMKU = čitatele a jmenovatele již nelze dělit stejným číslem (jsou to čísla "nesoudělná")
-
procvičování v pracovním sešitě: str. 8/cv. 7 - kontrola DÚ; str. 9/cv. 10 - celé cvičení (část jsme spočítali během hodiny; zbytek cvičení dodělat na zítřek 15.10.)
Úterý 13. 10.
- videohodina - společná práce v pracovním sešitě:
- str. 7/cv. 1abcd - čtení zlomků
- str. 4/cv. 4 - zápis zlomků dle zadání
- str. 4/cv. 5 - zlomky větší než 1, menší než 1, rovno 1
- str. 5/cv. 8 - zakreslení zlomků, zlomky jsou větší než 1 celek
- rozšíření zlomku = vynásobit čitatele i jmenovatele stejným číslem
- str. 7/cv. 1, 2 (dodělat jako domácí úkol)
Pondělí 12. 10.
- práce v pracovním sešitě (PS): str. 7/cv. 5, 6; str. 8/cv. 7 - porovnávání zlomků
- nakopírované pracovní listy (PL) - str. 6 - celá