Pátek 15. 1.
Početní pyramidy

Čtvrtek 14. 1.
Desetinná čísla - zápis a čtení čísel

Úterý až středa - Opakování - počítání s celými čísly
Online test


Pondělí 11. 1.

Pátek 8. 1.

Středa 6. 1.

Úterý 5. 1.
Samostatná práce:



Úterý 5. 1.
Početní operace s celými čísly - opakování, procvičování

Čtvrtek 17. 12.


Středa 16. 12.
Práce v pracovních listech:
PL 3 - str. 22/cv. 7, 1, 2, 3
PL 5 - str. 24/cv. 1, 2, 3, 4
Úterý 15. 12.
Absolutní hodnota čísla

Pracovní listy: PL 3 - str. 22/cv. 5, 6
Pondělí 14. 12.

ODSTRAŇOVÁNÍ ZÁVOREK
PRÁCE V PRACOVNÍCH LISTECH - pracovní list č. 2 - tedy strana 21/cv. 1, 2, 3
Pátek 4. 12.
Procvičování početních úkonů s celými čísly:

Čtvrtek 3. 12.
Početní úkony s celými čísly:

Středa 2.12.
Do školního sešitu vypočítejte následující cvičení:



Pátek 27. 11.
Procvičování:
1) Porovnávání celých čísel: https://www.umimematiku.cz/rozhodovacka-porovnavani-cela-cisla-1-uroven/4284
2) Číselná osa: https://www.umimematiku.cz/rozhodovacka-ciselna-osa-cela-cisla-uroven1/2566
3) Pexeso - kladná a záporná čísla: https://www.umimematiku.cz/pexeso-ciselna-osa-cela-cisla-1-uroven/101
4) Určování čísel na číselné ose: https://www.umimematiku.cz/pocitani-ciselna-osa-cela-cisla-1-uroven/1362
5) Číselná osa - hra "Roboti": https://www.umimematiku.cz/roboti-ciselna-osa-cela-cisla?source=explicitKC
Čtvrtek 26. 11.
Porovnávání celých čísel, osa
Procvičování
Středa 25. 11.
Porovnávání celých čísel
Procvičování:

Úterý 24. 11.
Celá čísla - úvodní hodina

Online procvičování - určování hodnot na číselné ose:
CVIČENÍ:
https://www.umimematiku.cz/presouvani-ciselna-osa-klad-zapor-1-uroven/386
Pondělí 23. 11.
Kontrola a propočítání slovních úloh - PS str. 29/11 až 15; PS str. 30/cv. 17
Pátek 20. 11.
Slovní úlohy - nsn, NSD


Čtvrtek 19. 11.
Slovní úlohy - nsn, NSD


Středa 18. 11.
Třídnická hodina
Pondělí 16. 11.
Zadání samostatné práce - ofocené mi zašlete do pondělí 16. 11. do 19. hod. Děkuji!
PS - str. 29/cv. 11, 12, 13, 14, 15, str. 30/cv. 17
Pátek 13. 11.
učebnice str. 73/cv. 4
Čtvrtek 12. 11.
Řešení slovních úloh:



Shrnutí - hledání nsn nebo NSD ve slovních úlohách: Slovní úlohy_zda hledám nsn nebo NSD.pdf
Středa 11. 11.
- kontrola DÚ - uč. str. 73/6
- společná práce: uč. str. 73/cv. 3
-
Zadání domácího úkolu - zašlete mi na messenger nebo na mail "dafra@seznam.cz" do dnešních 19:00 hodin. Odpovězte na každou otázku zvlášť.. 1a), 1b), 1c) atd. Děkuji!
-
1) Mám dvě dřevěné latě. Jedna má rozměr 240 cm, druhá má rozměr 360 cm. Potřebuji latě rozřezat na co NEJDELŠÍ STEJNÉ tyče.
- a) Jaká bude délka tyče?
- b) Kolik tyčí nařežu z latě dlouhé 240 cm?
- c) Kolik tyčí nařežu z latě dlouhé 360 cm?
-
-
2) Mám desky o rozměrech 160 cm a 48 cm. Těmito deskami chci obložit stěnu.
- a) Jakou nejmenší délku bude mít strana čtverce, který z těchto desek složím?
- b) Kolik desek použiju na šířku?
- c) Kolik desek použiju na výšku?
- d) Kolik desek použiju celkem?
Úterý 10. 11.
- slovní úlohy řešené pomocí nsn, NSD
- učebnice str. 72/cv. 1 SÚ
- učebnice str. 73/cv. 2
- DÚ: učebice str. 73/cv. 6
Pondělí 9. 11.
Hledání NSD a nsn u více čísel:


Pátek 6. 11.
- zadání samostatné práce:
- učebnice str. 40/cv. 3, 4 - vypracujte do školního sešitu a pošlete ofocené na můj messenger nebo můj mail dafra@seznam.cz, a to do NEDĚLE 8. 11.
Čtvrtek 5. 11.
PÍSEMNÝ TEST:
1) D(4,8)= 5) n(4,10)=
2) n(3,9)= 6) n(10,15)=
3) D(3,10)= 7) D(9,12)=
4) n(9,10)= 8) D(8,12)=

Středa 4.11.
plavání - řešení těchto příkladů (obdobné příklady zítra jako písemný test):
- NSD(6,12)=6
- nsn(5,10)=10
- nsn(8,10)=40
- NSD(8,12)=4
- nsn(3,7)=21
- NSD(5,9)=1
- Prvočíselný rozklad čísla 1260 = 2*2*3*3*5*7
- Prvočíselný rozklad čísla 1050 = 2*3*5*5*7
- NSD=2*3*5*7=210
- nsn = 2*3*5*7 *2*3*5 = 6300
- všechny dělitelé čísla 324 = 1, 2, 3, 4, 6, 9, 12, 18, 27, 36, 54, 81, 108, 162, 324
Úterý 3.11.
zkoušení na známky - prvočíselný rozklad čísel; určování NSD, nsn
ve středu 4.11. - procvičování na čtvrteční písemnou práci
Pondělí 2.11.
- procvičování prvočíselného rozkladu
- příklad: urči prvočíselný rozklad čísla 2520
- příklad: urči prvočíselný rozklad čísla 720
- urči NSD čísel 2520, 720
- urči nsn čísel 2520, 720
- urči všechny dělitele čísla 288
Zadání samostatné práce do úterý 27.10.
- procvičování učiva o děliteli, násobku, určování nsn, NSD, všech dělitelů daného čísla, prvočíselný rozklad čísel
- učivo jsme probírali ještě VE ŠKOLE, nyní jsme od středy 14.10. do pátku 23.10. procvičovali při online hodinách
- veškeré učivo máte v učebnici - Aritmetika - str. 62 až 72
- od pondělí 2.11. budu toto učivo již zkoušet na známky (i pokud bude distanční výuka)
- ZADÁNÍ SAMOSTATNÉ PRÁCE, kterou mi zašlete do úterý 27.10.2020 buďto na můj soukromý messenger nebo na můj email dafra@seznam.cz:
- práci vypracujte buďto do školního sešitu (stačí pouze odpovědi 1a)S, 1b)S.... atd.), vyfoťte a zašlete NEBO práci si otevřete ve Wordu a vypracujte barevně přímo ve Wordu, uložte a zašlete mi vypracovaný soubor ve Wordu na mail
- Domácí úkol ze čtvrtka mi zašlete do dneška, tj. do pátku 23.10., vyfocený na můj soukromý messenger nebo email.
Pátek 23. 10.
- procvičování prvočíselného rozkladu čísel, určování nsn a NSD z prvočíselného rozkladu, určování všech dělitelů daného čísla
Čtvrtek 22. 10.
Zadání samostatné práce - vypracovat do pátku 23. 10.
Do DOMÁCÍHO nebo školního sešitu vypracuj:
- Vypočítej prvočíselný rozklad čísla 324
- Vypočítej prvočíselný rozklad čísla 252
- z těchto prvočíselných rozkladů urči NSD(324,252), nsn(324,252)
- Urči všechny dělitele čísla 324
- Vypiš všechna PRVOČÍSLA z těchto čísel: 1, 2, 5, 7, 9, 10, 11, 12, 15, 18, 19, 21, 23, 25, 27, 31, 55, 128, 305, 524, 680
- Vypiš dvojice NESOUDĚLNÝCH čísel: (7,10), (7,21), (6,15), (6,14), (6,17), (12,21), (12,15), (12,16), (12,19)
- Urči u těchto dvojic NSD a nsn: (7,21), (6,15), (6,5), (9,12), (5,7)
Středa 21. 10. - videohodina
Určování nsn, NSD a zda je číslo soudělné, nesoudělné
Plavání


Úterý 20.10. - videohodina
Určování nsn a NSD
- kontrola 28/8
- DÚ: do domácího sešitu urči nsn a NSD těchto čísel: (9,10); (9,12); (9,15); (3,9); (9,18)
- DÚ: do domácího sešitu urči nsn a NSD pomocí ROZKLADU NA PRVOČÍSLA u těchto čísel: (324,252)
Pondělí 19. 10. - videohodina
Výklad pojmu nesoudělná čísla, soudělná čísla, hledání NSD a nsn u malých čísel:
M6 - nsn, NSD u malých čísel.pdf
Zadání domácího úkolu: PS str. 28/cv. 8 - určujete nsn i NSD
Pátek 16. 10. - videohodina
- prvočíselný rozklad čísel
- určování největšího společného dělitele NSD a nejmenšího společného násobku nsn pomocí čísel na prvočíselný součin
- PS str. 28/cv. 6b) - určujeme NSD i nsn podle prvočíselných rozkladů; počítat ve školním sešitě a dopsat výsledky pro NSD i nsn do PS
Čtvrtek 15. 10. - videohodina
- opakování pojmů "číslo je dělitel nějakého čísla", "číslo je násobek nějakého čísla", prvočíslo, číslo složené, pravidla dělitelnosti
- práce v pracovním sešitě: str. 27/5. oddělení "Společný dělitel a společný násobek" - cv. 1, 2, 3, 4, 5
Středa 14. 10. - distanční výuka
Na pátek uděláte v pracovním sešitě:
str. 26/cv. 1, 2, 3, 5, 6, 7
a v oddělení 4 - Rozklad na součin prvočísel, cv. 1 na str. 26.
Některá cvičení jsme udělali během "videohodiny".
Dále do pátku udělejte:
str. 27/cv. 1, 2, 3, 4, 5.
Zítra ve čtvrtek dělejte tato cvičení, videohodina nebude vzhledem k technickým problémům. Je přetížená síť. Všechny školy chtějí pracovat online a rodiče také na homeoffice.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Matematika - 6. třída



Jako pomůcka může posloužit také toto:
0,1 ................ jedno desetinné místo ... jedna nula (10) = deset ------------- DESETINA
0,25 ................. dvě desetinná místa ... dvě nuly (100) = sto --------------------- SETINA
0,358 ............... tři desetinná míst ... tři nuly (1 000) = tisíc ------------------------ TISÍCINA
0,569 8 ............ čtyři desetinná místa ... čtyři nuly (10 000) = deset tisíc ------- DESETITISÍCINA
0,861 54 .......... pět desetinných míst ... pět nul (100 000) = sto tisíc ----------- STATISÍCINA
0,568 412 ........ šest desetinných míst ... šest nul (1 000 000) = milion -------- MILIONTINA