Horní menu

Drobečková navigace

Aktuality a události ZŠ > Základní škola > Aktuality a události ZŠ

Aktuality a události ZŠ

Školní výlet 6. a 9. roč.

Datum konání: 15. 6. 2019

IMG_20190611_124816_HDR.jpgDne 11.6.2019 se uskutečnil školní výlet žáků 6. a 9. třídy. Hlavní náplní bylo poznávání malebného Turnovska a Hruboskalska.

Po příjezdu vlakem do Turnova následovala pěší turistika s první zastávkou v turnovském muzeu. Zde si mohli všichni prohlédnout zejména výstavu drahých kamenů nejen z českých regionů, ale i ze zahraničí. Zajímavá byla sklepní luminiscence.

V parném horku následoval přesun na rozhlednu Hlavatice, hrad Valdštejn a Hrubou Skálu. Cesta lesem byla pro všechny velmi náročná, ale příjemná, a tak cílové místo Sedmihorky bylo zvládnuto naprosto bez obtíží. Odtud již následovala cesta domů, opět vlakem.

Na skřivanském nádraží se všichni  s úsměvem a spokojeností rozešli do svých domovů.

Mgr. Květa Pácalová, Mgr. Hana Marešová

Fotogalerie:  https://dafra.rajce.idnes.cz/Skolni_vylet_6._a_9._roc._2019

Škola v přírodě - 1. až 3. ročník

Datum konání: 14. 6. 2019

Informace pro rodiče: DOPORUCENY SEZNAM VECI, informace pro rodice.doc, lekar, souhlasy.doc, Posudek o zdravotni zpusobilosti ditete k ucasti na zotavovaci akci.doc, PROGRAM SKOLY V prirode.doc

Vážení rodiče,

Sraz před budovou školy v 8:30 hod, kde se budou vybírat potřebné dokumenty (potvrzení lékaře, zdravotní kartička, souhlas se školním řádem, souhlas s ošetřením u lékaře – tyto dokumenty mají již některé děti odevzdané, potvrzení o bezinfekčnosti – které je datované dnem odjezdu). Odjezd je plánovaný na 9:00 hod.

V penzionu začínáme obědem, proto si děti mohou vzít malou svačinku na dopoledne, jinak doporučujeme max. 1 sladkost na den, neboť děti mají zajištěné celodenní stravování – 5x denně.

Dále připomínám nezapomenout vzít s sebou: láhev na pití, malý batůžek, plavky, masku, penál s pastelkami a psacími potřebami, kapesné dle uvážení rodičů.

Dotazy možno vyřešit zde:

Mgr. Reichová Lenka       724720483

Mgr. Štočková Romana    606856744

Slavnostní šerpování žáků 9. třídy

Datum konání: 13. 6. 2019

DSCN4850.JPG DSCN4781.JPG DSCN4731.JPG

Ve čtvrtek 13. 6. 2019 v kreslírně základní školy patřilo odpoledne především žákům naší 9. třídy. Ve slavnostní atmosféře byli ošerpováni třídní učitelkou Mgr. Hanou Marešovou, ředitelkou školy p. Mgr. Danou Fráňovou a starostkou obce p. Karolínou Hálovou, DiS.

Absolventi si připravili zajímavé prezentace, slavnostní nástup, milé povídání o každém z nich... A pro absolventy bylo připraveno pásmo písní, které zpívali žáci hudebního kroužku pod vedením p. uč. Mgr. Ivany Mansfeldové.

Fotogalerie: https://dafra.rajce.idnes.cz/Serpovani_9._roc._-_2019

Škola v přírodě - Kořenov - čtvrtek a pátek

Datum konání: 7. 6. 2019

20190605_161616.jpg 20190605_092124.jpg 20190606_184158.jpg DSCN0002.JPG

Fotogalerie: čtvrtek a pátek    https://dafra.rajce.idnes.cz/streda-ct

Fotogalerie: pátek   https://dafra.rajce.idnes.cz/svp_PATEK_2

Fotogalerie: úklid pokojů   https://dafra.rajce.idnes.cz/Uklid_pokoju

Fotogalerie:  https://dafra.rajce.idnes.cz/svp2019

Škola v přírodě - Kořenov - středa

Datum konání: 5. 6. 2019

DSCN9992.JPGDnes ráno svítilo krásně sluníčko, Po včerejšku jsme byli dost utahaní, ale stejně jsme se zase probudili 2 hodiny před budíčkem. Budíček máme až v půl osmé, abychom nemuseli vstávat tak brzy, ale nějak se vždy nemůžeme dočkat nového dne, a tak budíme naše učitele vždy s předstihem! Dnes se musíme pustit do školních úkolů! Věnovali jsme se českému jazyku a matematice a šlo to bez problémů. Měli jsme ještě čas zahrát si v lese hru na hledání ztracených věcí. Počasí nám přálo, před obědem jsme ještě stihli přehazovanou opět mezi našimi dvěma týmy. Bylo to dost napínavé, že jsme i zapomněli na oběd a kuchař také sledoval naše utkání a zapomněl nosit jídlo. K obědu jsme měli výbornou polévku a špagety s omáčkou. Trochu jsme si po obědě odpočinuli, ale než jsme si sbalili batůžky, začalo pršet. Pršelo opravdu dost. Celé odpoledne si z nás počasí dělalo legraci, jako v pohádce o pejskovi a kočičce. Našli jsme ale chvilku bez deště a šli jsme podél Jizery ke státní hranici. K večeru vypadl elektrický proud, ale na chatě mají světla, která svítí na schodišti i při výpadku proudu. Potom pan učitel rozdělal oheň a opékali jsme buřty a někdo chleba. Po večeři jsme zase hráli sportovní hry a stolní hry. Den se nám moc vydařil a drobné překážky nás nemohly zastavit. Všichni jsme spokojeni.

Fotogalerie: https://dafra.rajce.idnes.cz/SvP_STREDA

Opékání buřtů: https://dafra.rajce.idnes.cz/Opekani_burtu

Škola v přírodě - Kořenov - úterý

Datum konání: 5. 6. 2019

DSCN9779.JPGDnes ráno jsme už nemohli dospat a vstávali jsme ještě 2 hodiny před budíčkem. Venku nás vítalo krásné počasí, sluníčko a jasná obloha. Den jako nastartovaný na výlet. Snídaně byla připravená asi pro nějaké malé jedlíky, a tak kuchař musel přinést ještě jednu mísu sýru a šunky. Byli jsme vyhládlí po včerejším sportování. Po snídani jsme si sbalili batůžky a vyběhli po sjezdovce, která je blízko chaty, nahoru do Harrachova. Někteří z nás to vzali jako výzvu a závodili, kdo bude dřív nahoře. Jiným se do kopce moc nechtělo. Autobusem jsme se dovezli na druhý konec Harrachova a odtud jsme šli lesní cestou k Mumlavským vodopádům. Ohromila nás jejich krása. Voda v Mumlavě je dost studená, ale někteří turisté se koupali a sjížděli po šikmých kamenech dolů prudkým proudem. Naši učitelé nám vysvětlili, že je to opravdu velmi nebezpečné a sami to nemáme nikdy zkoušet. Za chvíli se ochladilo a tak jsme se začali vracet zpátky. Udělali jsme dobře, protože cestou po Harrachově nás zastihl prudký liják a dokonce chvilku padaly kroupy. Když přijel náš autobus, který nás dovezl na nádraží v Harrachově, měli jsme takovou radost, že jsme s šíleným výskotem vběhli do autobusu, až řidič skoro ohluchnul. Na chatě jsme se usušili a pustli se do sportovních her na místním hřišti. Večer jsme si pouštěli fotografie z pondělí a úterý a moc jsme se při tom zasmáli. Jak to už bývá, nechtělo se nám spát ani dnešní večer.

Fotogalerie: https://dafra.rajce.idnes.cz/SvP_UTERY_4.6.2019

Škola v přírodě - PONDĚLÍ - 4. a 5. třída, Kořenov

Datum konání: 3. 6. 2019

Škola v přírodě – pondělí

DSCN9601.jpgJe ráno, 7.45, stojíme před školou a nervozita stoupá! Zvládneme být 5 dní bez rodičů, sami? Všechno zatím klape podle plánu. Ochotní hasiči nakládají naše zavazadla a my odcházíme na vlakové nádraží. Cesta vlakem je pro většinu z nás dobrodružným začátkem dlouho očekávaného týdne. Všechno jde podle plánu a po dvou hodinách vystupujeme na nádraží v Harrachově. Seběhneme dolů z kopce a už nás vítá Chata Sport ski. Ubytujeme se, naobědváme a trochu odpočíváme po dlouhé cestě. Hlavním bodem dnešního odpoledne je malování vlajek našich týmů. Během týdne nás čeká zápolení dvou týmů, které tvoří žáci 4. a 5. Třídy. Vlajky nám nám budou dodávat odvahu při plnění různých soutěžních úkolů během celé školy v přírodě. V podvečer hrajeme několik zábavných her – živé pexeso, Pepíčku pípni, fotbal, tenis. Máme tady krásné hřiště, zítra vyzkoušíme vybíjenou. Vaří nám tady moc dobře, můžeme si přidat. Zítra se půjdeme podívat na Mumlavské vodopády. Držte nám palce, ať nám vydrží krásné počasí až do konce týdne.

žáci 4. a 5. třídy spolu se svými učiteli

Fotogalerie: https://dafra.rajce.idnes.cz/SvP_PONDELI_3.6.2019

Exkurze do Prahy

Datum konání: 29. 5. 2019

IMG_20190521_101326.jpgV úterý 21. 5. 2019 se žáci VI. a VII. třídy se svými třídními učitelkami vydali vlakem z Nového Bydžova na poznávací exkurzi do Prahy. Spousta dětí jela do Prahy za pamětihodnostmi poprvé. Přijeli jsme na hlavní nádraží a odtud jsme se dostali tramvají s přestupem na zastávce Malostranská k Pražskému hradu.

Po bezpečnostní kontrole jsme se dostali do areálu Pražského hradu. Prohlédli jsme celý Pražský hrad s návštěvou Starého královského paláce a baziliky sv. Jiří. Prošli jsme Zlatou uličkou a Svatováclavskými vinicemi.  Celým Pražským hradem nás výkladem provázel PaedDr. Pácal z NPÚ.

Následoval odpočinek na Vyhlídkové plavbě Pražskými Benátkami. Kde jsme viděli poslední zachovalý oblouk Juditina mostu, Bradáče, Karlův most a panorama Pražského hradu ze zcela jiné perspektivy. Dostali jsme se až do Čertovky. Příjemní překvapení bylo malé občerstvení.

Pak jsme pokračovali přes Karlův most do Mc´Donald na slíbený hamburg a hranolky. Po přestávce následovalo  trochu turistiky. Šli jsme přes Karlův most, Křižíkovou ulici, podél Alšovým a Dvořákovým nábřežím přes Čechův most a několik schodů jsme se dostali ke „Kyvaldu“ na Letné. Náročnější výstup nás odměnil krásnými pohledy na Prahu.

Parkem po Letné jsme se dostali k Národnímu technickému muzeu, kde jsme viděli historické unikáty.

Odtud jsme sestoupali schody a přes Štefánikův most jsme se dostali na Náměstí Republiky, dále Jeruzalémskou ulicí k Hlavnímu nádraží. Cestou jsme viděli nákupní středisko Kotva a Paladium, Obecní dům, divadlo Hybernia, Prašnou bránu, ČNB, Jindřišskou věž, Jubilejní synagogu.

Jelikož nám přálo i počasí, žáci udělali hodně fotografických obrázků na památku a rozšířil se jim vědomostní obzor. Celý den žáci byli ukáznění a vnímaví k zajímavostem Prahy, proto mají slíbený další výlet.

Mgr. K. Pácalová, Mgr. I. Suchánková

Fotogalerie: https://dafra.rajce.idnes.cz/Exkurze_Praha_-_21.5.2019

Soutěž "Literární cena Antonína Lauterbacha"

Datum konání: 23. 5. 2019

d2.JPGŽd1.JPGáci 2. až 9. ročníku se zúčastnili v jednotlivých věkových kategoriích literární soutěže "Literární cena Antonína Lauterbacha". V letošním roce proběhl již 11. ročník a konal se v prostorách Základní školy v Chlumci nad Cidlinou. Jedná se o interpretační soutěž v četbě úryvku oblíbené knihy interpreta. Děkujeme všem našim účastníkům, kteří byli vzorně připraveni a svým přednesem dokázali natolik oslovit porotu, že jsme získali dvě cenná ocenění. Přičemž v každé kategorii byla vyhlašována pouze dvě ocenění, a to za 1. a 2. místo. Knižní odměnu však získal každý soutěžící, takže si všichni odváželi velice cenné knihy zajímavých autorů.

Naši školu reprezentovali: Kateřina Forbelská a Lucie Jánská (kategorie I), Filip Škota a Josef Nikola Borovski (kategorie II), Jaromír  Mansfeld, Adam Novotný (kategorie III), Jan Fráně, Michal Budina (kategorie IV).

1. místo: kategorie 2. a 3. tříd - Kačenka Forbelská

2. místo: kategorie 6. a 7. tříd - Jaromír Mansfeld

Děkujeme všem zúčastněným žákům za vzornou reprezentaci školy a gratulujeme oceněným za vynikající úspěchy!

Mgr. Dana Fráňová

OBECNÍ DENNÍ TÁBOR ve Skřivanech

Letní tábor TÁBORENKA

www.taborenka.cz

Publikace pro rodiče a veřejnost:

Mluvi_vase_dite_spravne.pdf

Bezpecnost_deti.pdf

Prvni_pomoc_deti.pdf

Jak_vybrat_skolni_brasnu.pdf

Sdělení MŠMT pro rodiče

Ministerstvo školství vydalo sdělení pro rodiče a školy, jak postupovat v případě výskytu pedikulózy (vši dětské) - ze dne 15.6.2005

Více informací: Metodický pokyn

Externí odkaz - Metodický pokyn MŠMT k výskytu vši dětské

Termíny třídních schůzek 2017/2018:

ZÁŘÍ - schůzka s rodiči 1. třídy a 6. třídy, úterý 25. 9. 2018

LISTOPAD - úterý 13. 11. 2018 -  zahájení v kreslírně školy v 15:15 hod.

LEDEN - Informativní schůzky rodičů - individuálně

DUBEN -  čtvrtek 11. 4. 2019 od 15:15 hod v jednotl. třídách

ČERVEN - Informativní schůzky rodičů – individuálně

TERMÍNY PRÁZDNIN 2018/2019

Podzimní prázdniny:  pondělí 29.10. a úterý 30.10.2018, sobota 28. 10. - státní svátek

Vánoční prázdniny:  sobota 22.12. 2018 - středa 2.1.2019, vyučování začne ve čtvrtek 3.1. 2019

Pololetní prázdniny: pátek 1.2.2019, vysvědčení bude vydáváno ve čtvrtek 31.1.2019

Jarní prázdniny: 25.2.2019 - 3.3.2019

Velikonoční prázdniny: čtvrtek 18.4.2019,  ostat. svátek - pátek 19.4.2019, Velikonoční pondělí 22.4.2019

Hlavní prázdniny: pondělí 1.7.2019 až neděle 1.9.2019, školní vyučování začne v pondělí 2.9.2019

PODĚKOVÁNÍ

Děkujeme za finanční dary panu Ing. Radkovi REISZOVI, IČO 72886650 a společnosti Zkušební stanice Nechanice, s.r.o., IČO 25283669, na zakoupení rozměrné molitanové stavebnice pro žáky I. stupně (2015) a zakoupení rotopedů do školní družiny (2016), stolní fotbal (2017), elektrické pianino (2018).

ROTOPEDY A MOLITANOVÁ STAVEBNICE

ELEKTRICKÉ PIANINO

STOLNÍ FOTBAL

FINANČNÍ DARY PRO MŠ SKŘIVANY

Děkujeme za finanční dary společnosti GREGOR s.r.o. a panu majiteli Alešovi Gregorovi za každoroční finanční dary, za které jsou nakupovány pomůcky do Mateřské školy ve Skřivanech.

INTERAKTIVNÍ TABULE

Děkujeme za finanční dar společnosti Ardagh Metal Packaging Czech Republic s.r.o., Skřivany, na zakoupení interaktivní tabule.

KERAMICKÁ PEC

Děkujeme sponzorům za finanční dar na zakoupení keramické pece. Přispěly: ALCAN Skřivany; GREGOR, s. r. o. Skřivany; NATURA DK Nový Bydžov; obec MYŠTĚVES; obec PETROVICE a obec PETROVIČKY, ZWS, s.r.o. P1060890.JPG